Hej

Jag fick en kommentar från en tjej som ville veta några bra tips till hur man får mer läsare och kanske blir en kändis bloggare, så tänkte försöka hjälpa henne:)
1. Jag tycker det är mycket roligare om man laddar upp en bild till inlägget, det blir liksom trevligare att läsa.

2. Det är inte speciellt trevligt att läsa långa noveller utan bilder. Persolingen så är jag rätt dålig på att inte skriva noveller, men istället för att alltid skriva noveller, så förkortar jag ner dagen.

3. Det är viktigt (tycker iaf jag) att hålla bloggen fin så många stannar och tittar, kategorier är ett bra tips till de som har mycket saker som händer i livet. Det är även bra med kategorier när man vill ha ordning reda på bloggen.

4. Tänk på att inte skriva så mycket smilisar. Det kan bli jobbigt att läsa ett inlägg med massor av smilisar.(ja är en sån som gillar att skriva smilisar och jag brukar göra det av mig själv)

5. Nu är inte jag världens proffs på bloggning. Men det är mycket roligare att läsa bloggar med t.ex tips, länkar, videos, musik och bilder osv..

6. Det är även en fördel att veta vad man ska blogga om t.ex privat liv, vänner, mode, smink och musik osv...

7. Sen får du inte glömma att inte skriva för privat, själv skriver jag inte allt som händer i mitt liv. Om du t.ex bråkar med någon i din familj eller vänner så ska inte det läcka ut på bloggen, det överför bara dålig stämning och det kan ju hända att du blir sams med denna människa som du bråkat med.

8. Tänk på att inte använda allt för fula ord på bloggen. Jag vet att det är rätt svårt att inte göra det om man är arg, men försök iaf det ser mycket finare ut på bloggen om du gör det.


Hoppas ni fick svar på alla era undringar, och lycka till:love:



Kommentarer
Postat av: Minto

Bra sagt syrran ;) du har tänk till.

2011-03-08 @ 20:24:40
URL: http://blogg.veckorevyn.com/minto/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0